(link otworzy duże zdjęcie)

Rejestr Danych Kontaktowych

Ministerstwo Cyfryzacji, w ramach projektu Rozwój Systemu Rejestrów Państwowych, uruchomiło w 2019 roku Rejestr Danych Kontaktowych (RDK), który jest kolejnym z rejestrów wchodzących w skład Systemu Rejestrów Państwowych (SRP). Do tej pory, do RDK dołączyło ponad 3 500 000 Polaków.

Przekazanie danych jest dobrowolne i bezpłatne. Ponadto, w każdej chwili można je zmienić lub usunąć. Głównym celem usług udostępnionych w ramach rejestru RDK jest ułatwienie kontaktu urzędników z obywatelami. Dzięki RDK urzędy mogą z wyprzedzeniem informować obywateli np. o kończącym się terminie ważności paszportu lub dowodu osobistego albo o rozpatrzeniu złożonych wniosków o świadczenia (np. 500+).

Jak wpisać się do RDK i z niego skorzystać? szczegółowe informacje znajdziecie TUTAJ.

Opublikowano: 20 lipca 2020 12:09

Kategoria: Aktualności

Wyświetleń: 214